יום רביעי, 28 באפריל 2010

בקרות כניסה ומה שביניהם

עסקים רבים המעוניינים לרכוש בקרת כניסה ומחפשים את הפתרון היעיל ביותר, לא תמיד יודעים את ההבדלים השונים בין בקרות כניסה חכמות(ממוחשבות) לבין בקרות כניסה עצמאיות.
כמובן שבקרת כניסה פשוטה (עצמאית) זולה משמעותית מבקרת כניסה ממוחשבת, אך לא תמיד העלות הנמוכה מצדיקה את הרכישה מכיוון שהפתרון אינו מתאים לדרישות האבטחה של הארגון ויסרבל משמעותית את הניהול.

בקרות כניסה ממוחשבות(On-Line Networked access controls):
בקרות כניסה מנוהלות מחשב מאפשרות מידור הרשאות ברמה גבוה, כולל ניהול שעות וזמנים, הגדרות חגים וימי חופש, ניהול אורחים ועובדים זמניים, מתן הרשאות שונות לכל דלת ולכל עובד ועוד. בקרת הכניסה מתחברת למחשב במגוון סוגי תקשורת (הנפוצים הם RS485 או TCP/IP) ומסוגלת לתת התראות ודיווחים בזמן אמת על מצב הדלתות,העובדים, כניסות ויציאות וכדומה.
בקרת כניסה ממוחשבת מאפשרת ניהול מרכזי מתוכנת המחשב, כולל הפקת דוחות,ניתוח ארועים, שליטה על מספר דלתות גדול, ניהול עובדים מרכזי, שליטה על הדלתות ישירות מהתוכנה ועוד. כמובן שבקרת הכניסה יכולה לעבוד גם באופן עצמאי כאשר אין תקשורת מול המחשב. הבקר אוסף את הנתונים בזכרון וכאשר התקשורת חוזרת, הנתונים יורדים למחשב באופן אוטומטי.
בד"כ בקרות כניסה ממוחשבות מספקות בנוסף לפתיחת הדלת גם כניסות ויציאות לחיבורים שונים כמו חיישן דלת מוטרדת, גלאים שונים, חיבור לאזעקה או מצלמות אבטחה ועוד.
בקרות כניסה ממוחשבות יכולות לשלוט על מספר גדול של דלתות (עשרות ומאות דלתות) במספר אתרים מרוחקים ממחשב אחד וניהול העובדים נעשה בצורה קלה גם כאשר מדובר על אלפי עובדים.


בקרות כניסה עצמאיות(Stand alone):
בקרת כניסה עצמאית מאפשרת ניהול הרשאות ברמה בסיסית בלבד (יש אישור/אין אישור) ואיננה מאפשרת ניהול זמנים,רישום כניסות ויציאות , הפקת דוחות מחשב ועוד.
בקרת כניסה עצמאית קלה מאוד להתקנה ודורשת חיבור למנעול חשמלי בלבד. בקרת כניסה עצמאית לא יכולה להתחבר למחשב וניהול המשתמשים(הוספה והסרה) מתבצע בבקרת הכניסה עצמה דבר המקשה על ניהול של כמות עובדים גדולה.


בקרות הכניסה הממוחשבות של חברת קי קינג Key King ובקרות הכניסה החכמות בטביעת אצבע של חברת Virdi, מאפשרות ניהול אבטחה ברמה גבוה עד מאות דלתות במגוון ממשקי תקשורת וזיהוי באמצעות כרטיסי קרבה או קורא טביעת אצבע. בקרות הכניסה של קי קינג ווירדי נחשבות למובילות בעולם ונמכרות ביותר מ-57 מדינות בהצלחה רבה.

לפרטים נוספים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה